Grady Booch wraz z Ivarem Jacobsonem i Jamesem Rumbaughem zaimplementowali ten nieformalny język,
który tak naprawdę ratuje życie niejednemu systemowi informatycznemu...
Dlaczego? Pewnie znany jest wszystkim problem na płaszczyźnie komunikacji międzyludzkiej poziomu programista
(czyt. webdesigner, webdeveloper, webmaster) <=> reszta świata.
Nić porozumienia
Aby te osoby mogły się porozumieć, (ba, dojść do wspólnego zrozumienia tego samego problemu/zagadnienia)
musi zostać uruchomiony inny składnik działający we wspólnym i odpowiednim
dla każdej z osób modelu abstrakcji: Graficzno - Obiektowym. Chyba najczęściej spotykanym w roli diagramu obiektów i diagramu przypdków użycia.
To działa!
Naprawdę ten język porozumiewania się jest idealny. I dzięki niemu każdy projekt ma dużą szansę zakończyć się sukcesem.
To tylko "zajawka", cały opis znajdziecie po tym adresem:
Unified Modeling Language.
Przykład przypadków użycia: autor: Damian Krawiec.
Diagram logiczno-funkcjonalny: autor: Damian Krawiec.
Diagram modelu bazy danych: autor: Damian Krawiec.
Wszystkie te diagramy są dość złożone, no ale tego wymagał system(y) - dzięki diagramom takim jak przedstawione powyżej porozumienie się w warstwie zleceniodawca <=> programista jest dużo bardziej efektywne.
Słowami człowiek nie jest w stanie tyle złożonych i dokładnych informacji przekazać.